Постинг
16.10.2014 21:07 -
КИБЕЛА ,КАДУЦЕЯ ,СИБИЛИ.Коя е Апи – богиня от пантеона на скитските богове
Автор: budha2
Категория: История
Прочетен: 13763 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 15.11.2016 23:16
Прочетен: 13763 Коментари: 1 Гласове:
4
Последна промяна: 15.11.2016 23:16
Символът на Плутон е същият като някои древни изображения на Богинята-Майка.
Символите на Богинята
Плутон е планетата управител на знака Скорпион. Плутон се свързва с вътрешната трансформация, с вътрешното прераждане и възкръсване от пепелта, подобно на птицата Феникс. Същото важи и за знака Скорпион. Те се свързват с цикъла живот-смърт-прераждане. С това се свързва и Великата Майка. Значението се отнася не само до цикъла на природата и нейната трансформация, зима-смърт, пролет-възраждане, ново начало. И в двата случая се свръзва с вътрешната трансформация, със символичната смърт на личността и отстраняване на старото и ненужното и новото възраждане на личността. Легендата говори, че остров Самотраки е бил заселен от амазонки. При разкопки на Башовата могила (Дуванли) в 1931г. е намерено свидетелство за Самотракийските мистерии - червенофигурна хидрия (ваза). Ив. Маразов обяснява, че текстът върху нея предава двете основни фази, през които кандидатът преминава по време на посвещение... Чрез мистичен брак с богинята, младежът се докосва до свещени предмети и открива мистерийна тайна.
“В индоевропейските езици самото "знание" е етимологически свързано с идеята за зачеване, т.е. брак. Затова знанието винаги се дава на инициирания от жена; в индоевропейската митология точно жената е притежател на напитката на знанието, която тя дава на ново посвещавания поет. Ето защо инициацията в тайното знание приема формата на брак между жената-носител-контейнер на знанието и мъжа, който търси това знание."
Великата богиня-майка властва върху огромна територия, която включва древните тракийски територии: Егейската област, Мала Азия, Балкано-Дунавския и Днепро-Днестровския ареал. Като дарителка на безсмъртие, тя полага своя жезъл върху избраника. В скални релефи жезълът й е изобразен като клонче. С него тя обуздава демоничните стихии и спира смъртта. Тя вихрено преследва дивеча, но и се грижи за него.
Според учените култът към нея е разпространен в тези райони, защото там е развито земеделие и скотовъдство. Мисля, че това може да се тълкува като амазонско присъствие.
В изследване на тракийските могили г-н И. Маразов отбелязва: "Върху стелата от Трибратната могила е изобразена богиня на колесница, а към нея се приближава конник. Колесница е представена и в Казанлъшката гробница... Тя е служила като превозно средство именно за жената, седяща на трона, а конят е бил използван от царя. Това доказва и стенописа от гробницата в Свещари... Свещеният брак осмисля митологично и ритуално отношенията между героя и богинята и у скитите, и у траките... Богинята избира съпруг, за да роди от него основателя на династията, първия цар на скитите.
Върху пластинка, намерена в Саховка, централният мотив е бракът между богинята (седяща на трон) и коленичилия пред нея скитски вожд. Той е изобразен с инсигниите на властта - лък, секира и ритон. Само той пие с богинята, държаща огледало и чаша в ръце, явно - той е нейния избраник, той ще стане цар, благодарение на този брак."
"Болшинството от одриските царски имена са форми на името на Великата богиня-майка. - отбелязва Д. Попов. - Според езикознанието първата съставка Ама-, Ме-, Ма- в двусъставните тракийски имена, се свързва със значението "майка" - епитет на Великата богиня. Много одриски царски имена започват с: - Амадок, Медок, Мадок, Аматок."
Характерно за траки и скити е, че царят дължи властта си на женско божество. При тези два патриархални народа Божествената троица се състои от майка, дъщеря и съпруг, докато гърците и другите народи от това време почитат троица, съставена от двама богове и Богинята-майка. Не е ли това влияние на амазонките при тези народи?
До времето на Александър Македонски има запазени сведения за техните подвизи. До нас е достигнало името на амазонката Тедис ("Божествената"), живяла в царската резиденция на траките - град Салмидесос (дн. Мидия), намиращ се в Приморска Странджа.
Омир, Софокъл и Херодот датират този град от 8-6 в. пр.Хр. Те са впечатлени, че мъжете му имали специална прическа – с превързани на главите перчеми - свидетелство за аристократичен произход. Покровител на града е Арес - бог на войната и баща на амазонките. Споменават, че тук живеят тракийски амазонки - войнствени девойки, предани на своя владетел, но безпощадни към чужденците.
Когато проучвал историята на този древен град, д-р Калин Порожанов присъствал на интересен разговор на Созополски рибари. Те съжалявали, че не са си взели жени от Странджа, тъй като според тях, те били наследнички на амазонките и пазели техния завет - да бъдат верни служителки и пазителки на мъжете си.
Свидетелства за присъствие на амазонки в Тракия са и запазените имена на селища, като Кибея (край Ямбол), Амсория (сега Безмер, на 4 км югозападно от Кибея), отразено в записките на френския пътешественик д-р Ами Буе (1836, 1837, 1838). Град Плиска носи име на известна амазонка, според чувашкия акад. Юхма. Спомени и документи разказват, че при превземането на Варна Аспарух използвал отряд амазонки.
Анонимен ватикански разказ за похода на Никифор I в България и разгрома на византийците на 26 юли 811 година от Крум, гласи:
"... българите въоръжили по мъжки жените”, а те “връхлетели върху императорския отряд и започнали да ги избиват..."
От този малък откъс става ясно, че жените не са случайно подбрани, а са обучени и владеят добре бойното изкуство, защото както и да въоръжиш жена, която е само домашна слугиня, тя не може да побеждава добре въоръжена войска.
"Мъжете и жените в древно българската държава имали равни права и задължения. В обществото и в семейството жената се радвала на почит и уважение. Древнобългарските закони позволявали на девойките да се омъжват за този, когото харесват, дори против волята на родителите си..." - пише Петър Чолов.
Ивайло Аянски, нестинар от с. Стаматово, разказва спомените на своята баба нестинарка. Тя му е предала, че те пазят в рода си тайната за нестинарските танци от тяхната родоначалничка - амазонка, която участвала в боевете срещу нахлуването на турците в Родопите.
От лява страна, отгоре на покрива, Мида е поставил свой собствен надпис, който гласи, както следва:Атесъ Арки-Дэвэсъ, акемъ амота Вожъ Мида, Гавантаеи Анактеи Едаесъ“.
В буквален превод тоя надпис гласи:
„На Ати и на Арки Деви (посвещава това) страшният и безсмъртен Вожд Мида, император на идайските царе“ Безспорно езикът на тези надписи е бил онзи, който е минавал тогава за държавен и религиозен език на старите траки. Като е така, ние знаем, че той е езикът, на който са написани индийските Веди и иранската Зенд-Авеста. Разликата е диалектическа, следователно незначителна. Както виждаме Лъвът, символ на Слънцето, в от страната на Майа-Деви, която е Адити.
А Кришна казва, че "от Адитите е само Вишну"(Ра-ма)". Митра е наричана Адитя/Първична/. Във Ведите има осем Адити:1. Варуна 2. Митра 3. Аряман 4. Бхага 5. Анса/Амса/ 6. Дхатр/Дакша/ 7. Индра.
Всички тези богове произлизат от Великата Богинята Майка - Адити.
Затова тези богове се наричат Адитяс ТОВА СА КАДРИ ОТ ГРОБНИЦАТА В СВЕЩАРИ, С ОБРАЗА НА КАРИАТИДИТЕ
Апи е богиня от пантеона на скитските богове. Според Херодот Апи=Гея=Земя; прародителка на скитите;Мифы народов мира, Т.2, с. 446 В Тракия в гробницата Свещари богинята Апи се явява в елегантно облекло, края на полата завършва с вълни вдигнати нагоре и вече няма никакви глави на змии и грифони. Богинята Апи е изобразена с вдигнати ръце, както богинята на земята Табити, посрещаща душата, върнала се в къщи, след дълго скитане по земята.» Могилата Большая Цимбалка – златен конски начелник – IV в.до.н.е. Едно от каноничните изображения на богинята Апи -В.Цагараев, «Осетинская мифология» Златна плочка с изображение на скитската Богиня от могилата Куль-Оба, IV в. до н.е. Великата богиня, позната в древността под името Танит /някъде я пишат Танис/. Тя е съпруга на Баал и картагенците са й направим множество скулптури.
Танит е позната под имената Астарта /Ашера, Афродита, Артемида, Ищар и т.н.. Всъщност, Танит е Кибела! Какво държи Танит /Кибела/ отпред на гърдите си.
Двете скулптури са намерени на о.Ибиса: Изумителна е приликата с жезъла на Хермес?
Все пак, за да няма съмнение относно отговора на въпроса „какъв е бил жезълът на Великата богиня?” Това е жезълът на древната Кибела /Танит/, известна по цял свят като съпругата на Баал!!!
Снимка от музея в „Пергамон” оригиналния жезъл на Хермес
Кибела с цилиндрична тиара и було...
Същата шапка с булото в една женска родопска носия:
Лъвът е легнал долу до краката й. Кибела държи с дясната ръка съд за дарове, а в лявата пита. Обаче на този артефакт по-интересен е образът на жената срещу нея, защото това нейната жрица Сибила. Държи факла?
Оказа се, че жената /заградена в елипса/ е жрицата на Кибела. И е нормално да е тя, защото държи в ръката си статуетка на Кибела.
forum.tisitova.com/viewtopic.php
На една надгробна плоча от бургаския музей ясно е изобразена жрицата с двата факела, на която й поднасят дарове. На втория ред вече виждаме как същата жрица седи в двуколка с два коне, а факлите сочат напред и нагоре.
Тоест предците ни са запаметили на надгробната плоча какъв ритуал е изпълнявала жрицата на Кибела при погребението на човек!"
https://forum.tisitova.com/viewtopic.php?f
=16&t=444&start=170
Факлите при Кибела означават светлина, която е свързана с духовен път? Жрицата с факлите е символ за светлината, която води душата /Съзнанието, Атман/ по пътя към световете на Кибела. Тоест жрицата се явява връзката между починалия и Великата Майка.
Защо обаче жрицата и Сибела е в двуколка с коне?
Защото конете са символ за времето! "Атхарваведа" XIX.53. един химн за Кала /”кала” означава време на санскрит/:
„1.Във времето е впрегнат коня.
Седем лъча, хилядооки, нестареещи, многобройни.
Заблуди се издигат, но мъдрите виждат през тях,
кръга на всичките светове.”
Впрегнатият кон е символ за ВРЕМЕТО!
Затова Кибела, когато посреща човека в отвъдното същият често е изобразява да язди кон. Тоест Времето пренася душата на мъртвия до Кибела."
Скитска "Кабала" - Кибела е със сигурност. Еврейската/плагиатствана/ и вавилонска Сибила няма , обаче и викат КАБАЛА!Както всичко друго при йудеите изопачен плагиат.
https://forum.tisitova.com
Кибела - Cybelе е известна много, много отдавна на древните българи под името Сибила или още Сивила. Това име се среща и в древнобългарската апокрифна литература.От име на Богинята-Майка по-късно то става нарицателно за жените с по-особени пророчески дарби, считани за нейни служителки и наречени сибили. Сибила се е наричала и известна прорицателка от Троя. В българските легенди изобилстват разкази за мистични сибили и самодиви. И защо ли не някъде другаде, а в сърцето на Тракия се намира цяло нейно древно светилище с името Кабиле...Сибилите не са римски патент, а български. Те са жрици в храмовете на Кибела. Има едно светилище в България - така наречената гробница в Свещари, където е изобразена Богинята Кибела, поднасяща златен венец на конник. Конникът, както знаете, вероятно, символизира пътя на човека в отвъдния свят. А онази, която държи ключовете към вратите на Отвъдното, е само една - Богинята Майка Кибела. Сибила е наричана всяка жена, която е изповядвала Великата Богиня-Майка и е била нейна служителка. Такива жени са имали по-особени дарби - виждали са незримото. Сибила носи името на Богинята, на която служи - Кибела. Сипилена е наричана Кибела според връх Сипил - Sipylus, в чието подножие е бил разположен едноименния древен град Сипил, в който е царувал Тантал и след неговата смърт синът му - Пелопс, дал названието на п-в Пелопонес. Овидий в Метаморфози разказва за тях. Историците твърдят, че този връх се е намирал в древна Лидия, сега в територията на Турция - днешният вилает Маниса. В близост тече река с турското име Гедиз Нехри и с древното име Ерми или Хермес. Обаче, по-интересното е, че Омир в Илиада - глава 24 - стих 614-616 споменава в близост на връх Сипил не друга, а реката Ахелой:
Даже и днес във Сипил сред скали и самотни чукари;
гдето са, казват, местата за отдих на нимфи богини,
гдето те кръшно танцуват покрай Ахелой бистроструен, Всяка богиня с возилото си. Всяка дева и деви си има "вахана"(возило)"което изразява енергията, която й е подчинена.Лъвът е символ на Василевс(к)ата.Думата "Васил" иде от санскр. "Васу"("ценност", "атрибут, "жезъл") и е символ на Васу-дева(Кришна), но има препратка и към змиите в материята- василиките(базиликите)- змийски царе, които отначало са имали орлови(петльови, заради "коронката" на главата) глави.Често Яхве(като земен змийски цар)също го рисуват като Базилевск(змийски цар-нага) с петьлова глава!Във ведическата митология Слънцето се счита за главна планета, защото олицетворява трите Веди – Ригведа, Яджурведа и Самаведа. А Слънцето е управител на знака Лъв.Битува поверие, че Слънцето презентира мъжкото, a Луната-женското начало. Това е обяснимо, защото това е очевидно и е вярно като изначално правило. Но се е получило изкривяване. На историческата сцена на култово обожаване от Човечеството богинята е била заменена от мъжки "бог". Обаче това е станало само привидно, на повърхността, за публична консумация(за масите), контрол, невежество и заблуда. За да се скрие Древното Знание, или най-малкото Древната История на култовете и било необходимо да се заличи ВЪНШНОТО обожаване на богинята-майка, докато адептите са я обожавали скрито, както е било в древността. Появата на такива религии, като йудаизъм, християнство и ислям са били създадени с цел да дават ВЪНШНО почитане на Богът, като "Слънце"(мъжкото начало), като, в действителност в тайните обреди са почитали богинята майка(кървави жертвоприношения на Кали)
Богинята-Майка в най-различни митологии язди лъв или е седнала на трон от лъв. Такива са например индийската богиня, убийца на демони - Дурга, която е и богинята Кибела и още доста други богини от най-дълбока древност. В индийската митология, от енергиите на всички мъжки богове била създадена Богинята Дурга, после всеки бог и дал подарък. Планината Хималаи и дала планински лъв. Този лъв и помагал при убийството на демоните, които боговете не успели да победят.Луната е известна като Триликата Богиня- Дурга (от новолуние до десети лунен ден преди пълнолуние), Лакшми (от десети лунен ден преди пълнолуние до пети лунен ден след пълнолуние) и Кали (от пети лунен ден след пълнолуние до новолуние). Кали е разгневената форма на Дурга.
От своя страна богинята Кали има две форми - Бхадракали (нейната благоприятна форма) и Чамунда (злотворна форма, донякъде се доближава до Медуза Горгона в гръцката митология). В зависимост от позицията и фазата на Луната в хороскопа се определя коя от персонификациите на Триликата Богиня се манифестира в живота на родения, това има връзка и с образа на майката в хороскопа. Характерното за религиозните представи на траките е, че те са почитали Върховния Господар /Баал/ и неговата Сила т.е. Великата Богиня Майка Кибела. В тяхна чест са и храмовете в тракийските градове Евмолпия, Кабиле, Севтополис, Сердика, Одесос и др.
Храм на Бал и КиБал, който се намира в Палмира /Сирия/.
Баал Кибела и Авраам
Великата богиня майка, почитана от много народи под различни имена – Танит, Астарта, Деметра, Рея, Земела, Бендида, Кубаба, Кибела.Танит/Великата богиня майка/ и Бал са двете главни божества и при финикийците.
Бал е Бог на изпепеляващата сила на огъня и войната и въобще на слънцето и светлината. Етимологията на името Бал, означава - бог, благ, владика, велик, стопанин, Господ или господин. Бал е почитан и като гръмовержец и съответства на древногръцкия Зевс.
Ясно се виждат Бал и Кибела, а Сибила е с крилата, държаща венеца над скута на Майката. Бичият череп също е за отбелязване
Светилищата на Бал/Бел са се издигали на високи скалисти места. Името му прониква и в лични имена - Балтазар, Ханибал, Децебал, Бальо, Балчо, Балин и т.н.
Танит е западносемитска форма на Астарта - Великата богиня майка.
Храм на богинята Астарта бил разкрит в Сарепта, където според пророк Илия ханаанците се кланяли на Баал и Астарта.
При финикийците в Картаген е запазена най-важната информация за разбиране същността на Великата богиня майка /Танит/.
Танит /Великата богиня майка/ имала епитет «pue Baal» — като второ лице (проявление) на Бал.
В 1817 г. в руините на Картаген са разкрити много каменни стели посветени от различни негови жители, на които пише "владетелко Танит, проявление на Господ Баал Амон ... чуй гласа на NN и го благослови".
След всичко това връзката Бал/Бел/- Ки-бела е повече от очевадна!
Навсякъде пишат, че храмът на Кибела в Балчик бил единственият на Балканския полуостров! Както знаем всички, в един храм СЛУЧАЙНИ символи няма.
Храмът на Кибела в Балчик в "Горната част на фасадата е украсен с релефни фризове с бичи черепи, гирлянди и розети.", но същата украса, само че рисувана я има и в храма/гробница/ в Казанлък. В казанлъшкия храм Великата богиня майка Кибела е изабразена седнала на величесвен трон /същия като на монетните изабражения/, подала ръка на Одриския Цар-Жрец за "свещен" съюз. Тук на Земята, Царя-Жрец е носител на Силата на Господ...
Кибела и Сибила от Панагюрското златно съкровище
" пеласгийски Сибили, ясно се виждат Бал и Кибела, сибила е с крилата, държаща венеца над скута на Майката. Бичият череп също е за отбелязване:"
"А ето Сибилите на златен етруски нагръдник от музея във Ватикана:" Сибили са от колекцията на В.Божков Снимака от музея „Пергамон” в залата за етруски артефакти.
Както добре се вижда жената с крилата е Главната жрица /Сибела/, която стои до олтара на Великата Майка. Срещу нея има друга жрица /Сибела/, която държи с лявата си ръка лира, а с дясната поддържа плитък съд, в който Главната жрица налива течност от каничката.
Зад жрицата с лирата виждаме друга жрица /Сибела/, която държи факел. Зад нея виждаме още една жрица /Сибела/, която държи много интересен жезъл.
Всичките жени държат атрибутите си по много интересен начин с палеца и показалеца. Сигурно позицията на пръстите има значение…
Горе в триъгълния фронтон е Кибела, а от двете й страни са изобразени две много интересни божества с дълги риби опашки.
forum.tisitova.com/viewtopic.php
На каменен релеф, намиращ се в музея във В.Търново има абсолютно същата композиция – Кибела в триъгълен фронтон, а от двете й страни по едно божество с рибя опашка.": Кибела е име за Велика богиня Майка, позната на Балканите още от неолитни времена. През този период е изобразявана с женски фигурки с издължен врат и мъжка глава, но има и други, които са с триъгълно тяло, а не с човешко.
След неолита /7000-5000 г.пр.н.е./, по времето на халколита /5000-4000 г.пр.н.е./ образът на Майката започва да се променя. Мъжката глава и дългият врат изчезват, за да се появи статуетката със завършен вид на жена. Но разликата е, че при нея вече присъства животното ЛЪВ. В Анатолия има изображение на Кибела /разплута дебела жена с два лъва до нея/. Датировката на артефакта е от ранния халколит 4000 г.пр.н.е.!
Така че при при Анатолската култура през тази епоха Великата Майка вече е изобразявана с животното ЛЪВ!
В малко по-късни времена /Месопотамия/ и по-точно в Шумер, Великата Майка също е позната с животното ЛЪВ, само че вече под името Инана. Има множество изображения на Инана с лъв. Там се появява и шапката-бомбе.
След това в град Киш около 2400 г.пр.н.е. /отново в Месопотамия/ се появява Ку-Баба /Кубаба/. Тази богиня отново е изобразявана с животно лъв в краката й, или в скута и т.н.. Бомбето отново присъства при нея.
Учените твърдят, че Кубаба е приета от хетейците и по-късно от траките-фриги. /не се наемам да коментирам достоверността на техните твърдения/
След това името Кубаба става на Кибела. А според същите учени Кибела от Фригия отива в Гърция, Рим и други съседни култури.
goodspb.livejournal.com/184984.html
Горните твърдения на учените не могат да бъдат верни, защото в „Пергамон” има глинени фигурки на Кибела и на Бал, датирани 2700 г.пр.н.е.!
Така че по вероятно е религиозното знание за Бал и за Кибела първоначално да е било на хората, живеещи на Балканите, а после да се е разпростряло към близкия изток. Бал и силата му КиБела
Бела /красива на латински/ от български иде от името на Бал и КиБела. Двете имена са свързани именно посредством думата БАЛ - Означава Светли, Божествени, Високи /в смисъл на дух/. Двамата са Бог-Отец и Богиня-Майка от древния български пантеон. Олицетворение на Юпитер и Венера, наричани още Либер и Либера на Запад, а тук Бел и СиБела. Янко и Яна са други техни имена, свързани със Светлината. Ритуалите на обричане на Кибела са по-късно тясно обвързани с дионисиевите и орфическите мистерии на посвещение - по тези земи, а не другаде.
Каменна стела от музея в Одрин, на която ясно се вижда бога Бал със същия сюжет, какъвто видяхме при хетите. Тоест Бал е изобразен с лъвско тяло с крила и с бригийска /фригийска/ шапка с рога
Нарасимха(नरसिंह – човек-лъв, подобен на египетския Сфинкс). Това е последното въплъщение на Вишну през Сатия-юга. В този облик той избавя света от тираничното господство на демона Хиранякашипу.Аватарът Вишну дойде като Нарасимха в Пешавар, много близо до Египет и Гърция. Но те се настроиха много срещу Вишну, защото мислеха, че техният цар бил убит от него. Така че всичките тези ракшаси много отдавна влязоха в района на Афганистан, а после дойдоха в Египет и Гърция и се опитаха да принизят всички богове и богини.Трябва да е било преди повече от десет хиляди години, когато Прахлада спомена за инкарнацията на Шри Вишну. Също така тези ракшаси бяха наречени асури и станаха известни като асирийци.Ако отидете в Египет, ще откриете, че сфинксът е точно обратното на това, което беше Нарасимха. Мъжът е в горната част, а лъвът в долната. Нарасимха е лъв в горната част, а човек в долната. И така те създадоха този вид статуя точно обратната на Вишну, просто да покажат, че също имат друга голяма инкарнация, която е точно обратното и може много добре да се бие с Вишну.Когато тези ракшаси влязоха в хората, развиха много агресивна, войнствена природа. В Гърция започнаха да развиват прекалено мускулите си." - Шри Матаджи-Париж, 13 юли 1994 г.
Кой е този върховен Бог /на снимката/, който е почитал управителят на Милет?
Нали уж всичко в града е било построено от гърци, тогава какво търси това изображение в къщата му?..
Защото само върховният Бог на траките Сабазий е бил изобразяван с рога…
Всъщност, преди Сабазий хората по нашите земи, Мала Азия, както и по крайбрежието на цялото Средиземно море са почитали друг древен бог, на който евреите насила му сложили рога, за да го изкарат Сатана и Дявол – това е Бал /Ваал/! А Неговата Сила /на Баал/ е носела името КиБаал /КиБЛаал или Кибела/!”
Възможно ли е управителят на Милет да е почитал древния Бал?
Предците ни са изобразили своето духовно знание чрез сцена, на която ясно се вижда как е убита жрицата на Кибела. Тази каменна графика е уникална, защото авторът много добре е изобразил и съхранил духовното знание на одрисите.
В какво се изразява?
Изразява се в знанието за човека, който напуска тялото на жрицата след като са й отрязали главата.
Става ясно, че между митраиското духовно знание и това на одрисите има огромна разлика. Защото при митраистите има култ към Слънцето, който се изразява в седем основни степени-врати /планети от нашата слънчева система/, водещи през мост /пазен от два орела и два лъва/ към осмата врата, която според тези последователи е самият Христос.
Докато от артефактите на одрисите става ясно, че духовното знание на предците ни се изразява в познанието за човека, живеещ вътре в материалното тяло!
Както виждате разликата между знанията е огромна, защото духовното знание на митраизма е насочено към планетни измерения, докато при одрисите духовното знание е насочено вътре в човека.
Виж тук>Баал Кибела и Авраам
Виж тук>Баал, Нанди и Тракийските есхари
СИВА-БОГА(ШИВА). Сабазий-Митра-Варуна-Сйявуш(Сйявушиди)-Кибела
Символите на Богинята
Плутон е планетата управител на знака Скорпион. Плутон се свързва с вътрешната трансформация, с вътрешното прераждане и възкръсване от пепелта, подобно на птицата Феникс. Същото важи и за знака Скорпион. Те се свързват с цикъла живот-смърт-прераждане. С това се свързва и Великата Майка. Значението се отнася не само до цикъла на природата и нейната трансформация, зима-смърт, пролет-възраждане, ново начало. И в двата случая се свръзва с вътрешната трансформация, със символичната смърт на личността и отстраняване на старото и ненужното и новото възраждане на личността. Легендата говори, че остров Самотраки е бил заселен от амазонки. При разкопки на Башовата могила (Дуванли) в 1931г. е намерено свидетелство за Самотракийските мистерии - червенофигурна хидрия (ваза). Ив. Маразов обяснява, че текстът върху нея предава двете основни фази, през които кандидатът преминава по време на посвещение... Чрез мистичен брак с богинята, младежът се докосва до свещени предмети и открива мистерийна тайна.
“В индоевропейските езици самото "знание" е етимологически свързано с идеята за зачеване, т.е. брак. Затова знанието винаги се дава на инициирания от жена; в индоевропейската митология точно жената е притежател на напитката на знанието, която тя дава на ново посвещавания поет. Ето защо инициацията в тайното знание приема формата на брак между жената-носител-контейнер на знанието и мъжа, който търси това знание."
Великата богиня-майка властва върху огромна територия, която включва древните тракийски територии: Егейската област, Мала Азия, Балкано-Дунавския и Днепро-Днестровския ареал. Като дарителка на безсмъртие, тя полага своя жезъл върху избраника. В скални релефи жезълът й е изобразен като клонче. С него тя обуздава демоничните стихии и спира смъртта. Тя вихрено преследва дивеча, но и се грижи за него.
Според учените култът към нея е разпространен в тези райони, защото там е развито земеделие и скотовъдство. Мисля, че това може да се тълкува като амазонско присъствие.
В изследване на тракийските могили г-н И. Маразов отбелязва: "Върху стелата от Трибратната могила е изобразена богиня на колесница, а към нея се приближава конник. Колесница е представена и в Казанлъшката гробница... Тя е служила като превозно средство именно за жената, седяща на трона, а конят е бил използван от царя. Това доказва и стенописа от гробницата в Свещари... Свещеният брак осмисля митологично и ритуално отношенията между героя и богинята и у скитите, и у траките... Богинята избира съпруг, за да роди от него основателя на династията, първия цар на скитите.
Върху пластинка, намерена в Саховка, централният мотив е бракът между богинята (седяща на трон) и коленичилия пред нея скитски вожд. Той е изобразен с инсигниите на властта - лък, секира и ритон. Само той пие с богинята, държаща огледало и чаша в ръце, явно - той е нейния избраник, той ще стане цар, благодарение на този брак."
"Болшинството от одриските царски имена са форми на името на Великата богиня-майка. - отбелязва Д. Попов. - Според езикознанието първата съставка Ама-, Ме-, Ма- в двусъставните тракийски имена, се свързва със значението "майка" - епитет на Великата богиня. Много одриски царски имена започват с: - Амадок, Медок, Мадок, Аматок."
Характерно за траки и скити е, че царят дължи властта си на женско божество. При тези два патриархални народа Божествената троица се състои от майка, дъщеря и съпруг, докато гърците и другите народи от това време почитат троица, съставена от двама богове и Богинята-майка. Не е ли това влияние на амазонките при тези народи?
До времето на Александър Македонски има запазени сведения за техните подвизи. До нас е достигнало името на амазонката Тедис ("Божествената"), живяла в царската резиденция на траките - град Салмидесос (дн. Мидия), намиращ се в Приморска Странджа.
Омир, Софокъл и Херодот датират този град от 8-6 в. пр.Хр. Те са впечатлени, че мъжете му имали специална прическа – с превързани на главите перчеми - свидетелство за аристократичен произход. Покровител на града е Арес - бог на войната и баща на амазонките. Споменават, че тук живеят тракийски амазонки - войнствени девойки, предани на своя владетел, но безпощадни към чужденците.
Когато проучвал историята на този древен град, д-р Калин Порожанов присъствал на интересен разговор на Созополски рибари. Те съжалявали, че не са си взели жени от Странджа, тъй като според тях, те били наследнички на амазонките и пазели техния завет - да бъдат верни служителки и пазителки на мъжете си.
Свидетелства за присъствие на амазонки в Тракия са и запазените имена на селища, като Кибея (край Ямбол), Амсория (сега Безмер, на 4 км югозападно от Кибея), отразено в записките на френския пътешественик д-р Ами Буе (1836, 1837, 1838). Град Плиска носи име на известна амазонка, според чувашкия акад. Юхма. Спомени и документи разказват, че при превземането на Варна Аспарух използвал отряд амазонки.
Анонимен ватикански разказ за похода на Никифор I в България и разгрома на византийците на 26 юли 811 година от Крум, гласи:
"... българите въоръжили по мъжки жените”, а те “връхлетели върху императорския отряд и започнали да ги избиват..."
От този малък откъс става ясно, че жените не са случайно подбрани, а са обучени и владеят добре бойното изкуство, защото както и да въоръжиш жена, която е само домашна слугиня, тя не може да побеждава добре въоръжена войска.
"Мъжете и жените в древно българската държава имали равни права и задължения. В обществото и в семейството жената се радвала на почит и уважение. Древнобългарските закони позволявали на девойките да се омъжват за този, когото харесват, дори против волята на родителите си..." - пише Петър Чолов.
Ивайло Аянски, нестинар от с. Стаматово, разказва спомените на своята баба нестинарка. Тя му е предала, че те пазят в рода си тайната за нестинарските танци от тяхната родоначалничка - амазонка, която участвала в боевете срещу нахлуването на турците в Родопите.
От лява страна, отгоре на покрива, Мида е поставил свой собствен надпис, който гласи, както следва:Атесъ Арки-Дэвэсъ, акемъ амота Вожъ Мида, Гавантаеи Анактеи Едаесъ“.
В буквален превод тоя надпис гласи:
„На Ати и на Арки Деви (посвещава това) страшният и безсмъртен Вожд Мида, император на идайските царе“ Безспорно езикът на тези надписи е бил онзи, който е минавал тогава за държавен и религиозен език на старите траки. Като е така, ние знаем, че той е езикът, на който са написани индийските Веди и иранската Зенд-Авеста. Разликата е диалектическа, следователно незначителна. Както виждаме Лъвът, символ на Слънцето, в от страната на Майа-Деви, която е Адити.
А Кришна казва, че "от Адитите е само Вишну"(Ра-ма)". Митра е наричана Адитя/Първична/. Във Ведите има осем Адити:1. Варуна 2. Митра 3. Аряман 4. Бхага 5. Анса/Амса/ 6. Дхатр/Дакша/ 7. Индра.
Всички тези богове произлизат от Великата Богинята Майка - Адити.
Затова тези богове се наричат Адитяс ТОВА СА КАДРИ ОТ ГРОБНИЦАТА В СВЕЩАРИ, С ОБРАЗА НА КАРИАТИДИТЕ
Апи е богиня от пантеона на скитските богове. Според Херодот Апи=Гея=Земя; прародителка на скитите;Мифы народов мира, Т.2, с. 446 В Тракия в гробницата Свещари богинята Апи се явява в елегантно облекло, края на полата завършва с вълни вдигнати нагоре и вече няма никакви глави на змии и грифони. Богинята Апи е изобразена с вдигнати ръце, както богинята на земята Табити, посрещаща душата, върнала се в къщи, след дълго скитане по земята.» Могилата Большая Цимбалка – златен конски начелник – IV в.до.н.е. Едно от каноничните изображения на богинята Апи -В.Цагараев, «Осетинская мифология» Златна плочка с изображение на скитската Богиня от могилата Куль-Оба, IV в. до н.е. Великата богиня, позната в древността под името Танит /някъде я пишат Танис/. Тя е съпруга на Баал и картагенците са й направим множество скулптури.
Танит е позната под имената Астарта /Ашера, Афродита, Артемида, Ищар и т.н.. Всъщност, Танит е Кибела! Какво държи Танит /Кибела/ отпред на гърдите си.
Двете скулптури са намерени на о.Ибиса: Изумителна е приликата с жезъла на Хермес?
Все пак, за да няма съмнение относно отговора на въпроса „какъв е бил жезълът на Великата богиня?” Това е жезълът на древната Кибела /Танит/, известна по цял свят като съпругата на Баал!!!
Снимка от музея в „Пергамон” оригиналния жезъл на Хермес
Кибела с цилиндрична тиара и було...
Същата шапка с булото в една женска родопска носия:
Лъвът е легнал долу до краката й. Кибела държи с дясната ръка съд за дарове, а в лявата пита. Обаче на този артефакт по-интересен е образът на жената срещу нея, защото това нейната жрица Сибила. Държи факла?
Оказа се, че жената /заградена в елипса/ е жрицата на Кибела. И е нормално да е тя, защото държи в ръката си статуетка на Кибела.
forum.tisitova.com/viewtopic.php
На една надгробна плоча от бургаския музей ясно е изобразена жрицата с двата факела, на която й поднасят дарове. На втория ред вече виждаме как същата жрица седи в двуколка с два коне, а факлите сочат напред и нагоре.
Тоест предците ни са запаметили на надгробната плоча какъв ритуал е изпълнявала жрицата на Кибела при погребението на човек!"
https://forum.tisitova.com/viewtopic.php?f
=16&t=444&start=170
Факлите при Кибела означават светлина, която е свързана с духовен път? Жрицата с факлите е символ за светлината, която води душата /Съзнанието, Атман/ по пътя към световете на Кибела. Тоест жрицата се явява връзката между починалия и Великата Майка.
Защо обаче жрицата и Сибела е в двуколка с коне?
Защото конете са символ за времето! "Атхарваведа" XIX.53. един химн за Кала /”кала” означава време на санскрит/:
„1.Във времето е впрегнат коня.
Седем лъча, хилядооки, нестареещи, многобройни.
Заблуди се издигат, но мъдрите виждат през тях,
кръга на всичките светове.”
Впрегнатият кон е символ за ВРЕМЕТО!
Затова Кибела, когато посреща човека в отвъдното същият често е изобразява да язди кон. Тоест Времето пренася душата на мъртвия до Кибела."
Скитска "Кабала" - Кибела е със сигурност. Еврейската/плагиатствана/ и вавилонска Сибила няма , обаче и викат КАБАЛА!Както всичко друго при йудеите изопачен плагиат.
https://forum.tisitova.com
Кибела - Cybelе е известна много, много отдавна на древните българи под името Сибила или още Сивила. Това име се среща и в древнобългарската апокрифна литература.От име на Богинята-Майка по-късно то става нарицателно за жените с по-особени пророчески дарби, считани за нейни служителки и наречени сибили. Сибила се е наричала и известна прорицателка от Троя. В българските легенди изобилстват разкази за мистични сибили и самодиви. И защо ли не някъде другаде, а в сърцето на Тракия се намира цяло нейно древно светилище с името Кабиле...Сибилите не са римски патент, а български. Те са жрици в храмовете на Кибела. Има едно светилище в България - така наречената гробница в Свещари, където е изобразена Богинята Кибела, поднасяща златен венец на конник. Конникът, както знаете, вероятно, символизира пътя на човека в отвъдния свят. А онази, която държи ключовете към вратите на Отвъдното, е само една - Богинята Майка Кибела. Сибила е наричана всяка жена, която е изповядвала Великата Богиня-Майка и е била нейна служителка. Такива жени са имали по-особени дарби - виждали са незримото. Сибила носи името на Богинята, на която служи - Кибела. Сипилена е наричана Кибела според връх Сипил - Sipylus, в чието подножие е бил разположен едноименния древен град Сипил, в който е царувал Тантал и след неговата смърт синът му - Пелопс, дал названието на п-в Пелопонес. Овидий в Метаморфози разказва за тях. Историците твърдят, че този връх се е намирал в древна Лидия, сега в територията на Турция - днешният вилает Маниса. В близост тече река с турското име Гедиз Нехри и с древното име Ерми или Хермес. Обаче, по-интересното е, че Омир в Илиада - глава 24 - стих 614-616 споменава в близост на връх Сипил не друга, а реката Ахелой:
Даже и днес във Сипил сред скали и самотни чукари;
гдето са, казват, местата за отдих на нимфи богини,
гдето те кръшно танцуват покрай Ахелой бистроструен, Всяка богиня с возилото си. Всяка дева и деви си има "вахана"(возило)"което изразява енергията, която й е подчинена.Лъвът е символ на Василевс(к)ата.Думата "Васил" иде от санскр. "Васу"("ценност", "атрибут, "жезъл") и е символ на Васу-дева(Кришна), но има препратка и към змиите в материята- василиките(базиликите)- змийски царе, които отначало са имали орлови(петльови, заради "коронката" на главата) глави.Често Яхве(като земен змийски цар)също го рисуват като Базилевск(змийски цар-нага) с петьлова глава!Във ведическата митология Слънцето се счита за главна планета, защото олицетворява трите Веди – Ригведа, Яджурведа и Самаведа. А Слънцето е управител на знака Лъв.Битува поверие, че Слънцето презентира мъжкото, a Луната-женското начало. Това е обяснимо, защото това е очевидно и е вярно като изначално правило. Но се е получило изкривяване. На историческата сцена на култово обожаване от Човечеството богинята е била заменена от мъжки "бог". Обаче това е станало само привидно, на повърхността, за публична консумация(за масите), контрол, невежество и заблуда. За да се скрие Древното Знание, или най-малкото Древната История на култовете и било необходимо да се заличи ВЪНШНОТО обожаване на богинята-майка, докато адептите са я обожавали скрито, както е било в древността. Появата на такива религии, като йудаизъм, християнство и ислям са били създадени с цел да дават ВЪНШНО почитане на Богът, като "Слънце"(мъжкото начало), като, в действителност в тайните обреди са почитали богинята майка(кървави жертвоприношения на Кали)
Богинята-Майка в най-различни митологии язди лъв или е седнала на трон от лъв. Такива са например индийската богиня, убийца на демони - Дурга, която е и богинята Кибела и още доста други богини от най-дълбока древност. В индийската митология, от енергиите на всички мъжки богове била създадена Богинята Дурга, после всеки бог и дал подарък. Планината Хималаи и дала планински лъв. Този лъв и помагал при убийството на демоните, които боговете не успели да победят.Луната е известна като Триликата Богиня- Дурга (от новолуние до десети лунен ден преди пълнолуние), Лакшми (от десети лунен ден преди пълнолуние до пети лунен ден след пълнолуние) и Кали (от пети лунен ден след пълнолуние до новолуние). Кали е разгневената форма на Дурга.
От своя страна богинята Кали има две форми - Бхадракали (нейната благоприятна форма) и Чамунда (злотворна форма, донякъде се доближава до Медуза Горгона в гръцката митология). В зависимост от позицията и фазата на Луната в хороскопа се определя коя от персонификациите на Триликата Богиня се манифестира в живота на родения, това има връзка и с образа на майката в хороскопа. Характерното за религиозните представи на траките е, че те са почитали Върховния Господар /Баал/ и неговата Сила т.е. Великата Богиня Майка Кибела. В тяхна чест са и храмовете в тракийските градове Евмолпия, Кабиле, Севтополис, Сердика, Одесос и др.
Храм на Бал и КиБал, който се намира в Палмира /Сирия/.
Баал Кибела и Авраам
Великата богиня майка, почитана от много народи под различни имена – Танит, Астарта, Деметра, Рея, Земела, Бендида, Кубаба, Кибела.Танит/Великата богиня майка/ и Бал са двете главни божества и при финикийците.
Бал е Бог на изпепеляващата сила на огъня и войната и въобще на слънцето и светлината. Етимологията на името Бал, означава - бог, благ, владика, велик, стопанин, Господ или господин. Бал е почитан и като гръмовержец и съответства на древногръцкия Зевс.
Ясно се виждат Бал и Кибела, а Сибила е с крилата, държаща венеца над скута на Майката. Бичият череп също е за отбелязване
Светилищата на Бал/Бел са се издигали на високи скалисти места. Името му прониква и в лични имена - Балтазар, Ханибал, Децебал, Бальо, Балчо, Балин и т.н.
Танит е западносемитска форма на Астарта - Великата богиня майка.
Храм на богинята Астарта бил разкрит в Сарепта, където според пророк Илия ханаанците се кланяли на Баал и Астарта.
При финикийците в Картаген е запазена най-важната информация за разбиране същността на Великата богиня майка /Танит/.
Танит /Великата богиня майка/ имала епитет «pue Baal» — като второ лице (проявление) на Бал.
В 1817 г. в руините на Картаген са разкрити много каменни стели посветени от различни негови жители, на които пише "владетелко Танит, проявление на Господ Баал Амон ... чуй гласа на NN и го благослови".
След всичко това връзката Бал/Бел/- Ки-бела е повече от очевадна!
Навсякъде пишат, че храмът на Кибела в Балчик бил единственият на Балканския полуостров! Както знаем всички, в един храм СЛУЧАЙНИ символи няма.
Храмът на Кибела в Балчик в "Горната част на фасадата е украсен с релефни фризове с бичи черепи, гирлянди и розети.", но същата украса, само че рисувана я има и в храма/гробница/ в Казанлък. В казанлъшкия храм Великата богиня майка Кибела е изабразена седнала на величесвен трон /същия като на монетните изабражения/, подала ръка на Одриския Цар-Жрец за "свещен" съюз. Тук на Земята, Царя-Жрец е носител на Силата на Господ...
Кибела и Сибила от Панагюрското златно съкровище
" пеласгийски Сибили, ясно се виждат Бал и Кибела, сибила е с крилата, държаща венеца над скута на Майката. Бичият череп също е за отбелязване:"
"А ето Сибилите на златен етруски нагръдник от музея във Ватикана:" Сибили са от колекцията на В.Божков Снимака от музея „Пергамон” в залата за етруски артефакти.
Както добре се вижда жената с крилата е Главната жрица /Сибела/, която стои до олтара на Великата Майка. Срещу нея има друга жрица /Сибела/, която държи с лявата си ръка лира, а с дясната поддържа плитък съд, в който Главната жрица налива течност от каничката.
Зад жрицата с лирата виждаме друга жрица /Сибела/, която държи факел. Зад нея виждаме още една жрица /Сибела/, която държи много интересен жезъл.
Всичките жени държат атрибутите си по много интересен начин с палеца и показалеца. Сигурно позицията на пръстите има значение…
Горе в триъгълния фронтон е Кибела, а от двете й страни са изобразени две много интересни божества с дълги риби опашки.
forum.tisitova.com/viewtopic.php
На каменен релеф, намиращ се в музея във В.Търново има абсолютно същата композиция – Кибела в триъгълен фронтон, а от двете й страни по едно божество с рибя опашка.": Кибела е име за Велика богиня Майка, позната на Балканите още от неолитни времена. През този период е изобразявана с женски фигурки с издължен врат и мъжка глава, но има и други, които са с триъгълно тяло, а не с човешко.
След неолита /7000-5000 г.пр.н.е./, по времето на халколита /5000-4000 г.пр.н.е./ образът на Майката започва да се променя. Мъжката глава и дългият врат изчезват, за да се появи статуетката със завършен вид на жена. Но разликата е, че при нея вече присъства животното ЛЪВ. В Анатолия има изображение на Кибела /разплута дебела жена с два лъва до нея/. Датировката на артефакта е от ранния халколит 4000 г.пр.н.е.!
Така че при при Анатолската култура през тази епоха Великата Майка вече е изобразявана с животното ЛЪВ!
В малко по-късни времена /Месопотамия/ и по-точно в Шумер, Великата Майка също е позната с животното ЛЪВ, само че вече под името Инана. Има множество изображения на Инана с лъв. Там се появява и шапката-бомбе.
След това в град Киш около 2400 г.пр.н.е. /отново в Месопотамия/ се появява Ку-Баба /Кубаба/. Тази богиня отново е изобразявана с животно лъв в краката й, или в скута и т.н.. Бомбето отново присъства при нея.
Учените твърдят, че Кубаба е приета от хетейците и по-късно от траките-фриги. /не се наемам да коментирам достоверността на техните твърдения/
След това името Кубаба става на Кибела. А според същите учени Кибела от Фригия отива в Гърция, Рим и други съседни култури.
goodspb.livejournal.com/184984.html
Горните твърдения на учените не могат да бъдат верни, защото в „Пергамон” има глинени фигурки на Кибела и на Бал, датирани 2700 г.пр.н.е.!
Така че по вероятно е религиозното знание за Бал и за Кибела първоначално да е било на хората, живеещи на Балканите, а после да се е разпростряло към близкия изток. Бал и силата му КиБела
Бела /красива на латински/ от български иде от името на Бал и КиБела. Двете имена са свързани именно посредством думата БАЛ - Означава Светли, Божествени, Високи /в смисъл на дух/. Двамата са Бог-Отец и Богиня-Майка от древния български пантеон. Олицетворение на Юпитер и Венера, наричани още Либер и Либера на Запад, а тук Бел и СиБела. Янко и Яна са други техни имена, свързани със Светлината. Ритуалите на обричане на Кибела са по-късно тясно обвързани с дионисиевите и орфическите мистерии на посвещение - по тези земи, а не другаде.
Каменна стела от музея в Одрин, на която ясно се вижда бога Бал със същия сюжет, какъвто видяхме при хетите. Тоест Бал е изобразен с лъвско тяло с крила и с бригийска /фригийска/ шапка с рога
Нарасимха(नरसिंह – човек-лъв, подобен на египетския Сфинкс). Това е последното въплъщение на Вишну през Сатия-юга. В този облик той избавя света от тираничното господство на демона Хиранякашипу.Аватарът Вишну дойде като Нарасимха в Пешавар, много близо до Египет и Гърция. Но те се настроиха много срещу Вишну, защото мислеха, че техният цар бил убит от него. Така че всичките тези ракшаси много отдавна влязоха в района на Афганистан, а после дойдоха в Египет и Гърция и се опитаха да принизят всички богове и богини.Трябва да е било преди повече от десет хиляди години, когато Прахлада спомена за инкарнацията на Шри Вишну. Също така тези ракшаси бяха наречени асури и станаха известни като асирийци.Ако отидете в Египет, ще откриете, че сфинксът е точно обратното на това, което беше Нарасимха. Мъжът е в горната част, а лъвът в долната. Нарасимха е лъв в горната част, а човек в долната. И така те създадоха този вид статуя точно обратната на Вишну, просто да покажат, че също имат друга голяма инкарнация, която е точно обратното и може много добре да се бие с Вишну.Когато тези ракшаси влязоха в хората, развиха много агресивна, войнствена природа. В Гърция започнаха да развиват прекалено мускулите си." - Шри Матаджи-Париж, 13 юли 1994 г.
Кой е този върховен Бог /на снимката/, който е почитал управителят на Милет?
Нали уж всичко в града е било построено от гърци, тогава какво търси това изображение в къщата му?..
Защото само върховният Бог на траките Сабазий е бил изобразяван с рога…
Всъщност, преди Сабазий хората по нашите земи, Мала Азия, както и по крайбрежието на цялото Средиземно море са почитали друг древен бог, на който евреите насила му сложили рога, за да го изкарат Сатана и Дявол – това е Бал /Ваал/! А Неговата Сила /на Баал/ е носела името КиБаал /КиБЛаал или Кибела/!”
Възможно ли е управителят на Милет да е почитал древния Бал?
Предците ни са изобразили своето духовно знание чрез сцена, на която ясно се вижда как е убита жрицата на Кибела. Тази каменна графика е уникална, защото авторът много добре е изобразил и съхранил духовното знание на одрисите.
В какво се изразява?
Изразява се в знанието за човека, който напуска тялото на жрицата след като са й отрязали главата.
Става ясно, че между митраиското духовно знание и това на одрисите има огромна разлика. Защото при митраистите има култ към Слънцето, който се изразява в седем основни степени-врати /планети от нашата слънчева система/, водещи през мост /пазен от два орела и два лъва/ към осмата врата, която според тези последователи е самият Христос.
Докато от артефактите на одрисите става ясно, че духовното знание на предците ни се изразява в познанието за човека, живеещ вътре в материалното тяло!
Както виждате разликата между знанията е огромна, защото духовното знание на митраизма е насочено към планетни измерения, докато при одрисите духовното знание е насочено вътре в човека.
Виж тук>Баал Кибела и Авраам
Виж тук>Баал, Нанди и Тракийските есхари
СИВА-БОГА(ШИВА). Сабазий-Митра-Варуна-Сйявуш(Сйявушиди)-Кибела
На час по лъжичка, за да няма пресищане....
Изкуствено създадени войни или как се пр...
Святият Дух говори
Изкуствено създадени войни или как се пр...
Святият Дух говори
Търсене
Блогрол
1. ПАРАЛЕНА РЕАЛНОСТ
2. spectator-bg.
3. http://smoloko.com/
4. Андромеда Нео Нула
5. universalnite1neo
6. Религия-maranatha
7. Митът за Холокоста
8. get
9. Как бяха измислени “волжките българи”.
10. gepard96
11. memoriabg.com
12. История-Записки колымчанина
13. rebellion
14. Портос
15. Terra Byzantica
16. история
17. Нео Нула
18. bainiki
19. dbs
20. За Буквите,Числата и Времето...
21. windowsnikolai
22. mominasylza
23. shtaparov
24. автор: jedidiah
25. Ламбо
26. Логик
27. ezdra
28. Древните
29. Илюминати
30. netsky
2. spectator-bg.
3. http://smoloko.com/
4. Андромеда Нео Нула
5. universalnite1neo
6. Религия-maranatha
7. Митът за Холокоста
8. get
9. Как бяха измислени “волжките българи”.
10. gepard96
11. memoriabg.com
12. История-Записки колымчанина
13. rebellion
14. Портос
15. Terra Byzantica
16. история
17. Нео Нула
18. bainiki
19. dbs
20. За Буквите,Числата и Времето...
21. windowsnikolai
22. mominasylza
23. shtaparov
24. автор: jedidiah
25. Ламбо
26. Логик
27. ezdra
28. Древните
29. Илюминати
30. netsky