Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.03.2011 16:12 - Десетте лица на простащината
Автор: boristodorov56 Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 20908 Коментари: 61 Гласове:
111

Последна промяна: 23.03.2011 16:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image


    
Приключи анкетата на NovaVizia.com с въпрос: “Какво е простащина?”.

     В анкетата се подадоха 555 гласа и макар, че няма представителен характер, интересно е да се види как участниците в анкетата схващат поведението на простака.
         Ето какви са резултатите:
     * Простащината е грубо поведение – 27%
     * Простащината е проява на духовна бедност – 55%
     * Простащината е пърчивна реакция на самозащита – 10%
     * Простащината е нещо друго – 8%
        Всеки отговор е правилен – простащината включва всички изброени по-горе поведения!
      Да погледнем какво казват експертите Анна Брагине и Анастасия Грицай:
     “Простащината е открита агресия, намерение да се причини с дума или действие душевна болка, да се нанесе оскърбление. Простащината е открита грубост, цинична наглост и неприкрита злоба и за да бъде картината пълна, в тази гърмяща смес трябва да добавим и чуството на пълна безнаказаност! Простащината е първична реакция, която човек запазва през целия си живот.” - Брагине, А., Анастасия Грицай. "Как да победим простака", София, 2009, с. 12-13)

     Ако вникнем в думите на Брагине и Грицай, то излиза че простащината има няколко лица. Те са различни, въпреки че имат някакви външни прилики помежду си. И в този смисъл е полезно за нас самите да можем да разпознаваме лицата на простащината. Тогава имаме шансове да излезем по-съхранени в емоционално отношение от отношенията с простака. Знам, знам какво ще кажете – “Най-добре е да нямаме никакво вземане-даване с простаци!”. Но ако това е колегата ти, който работи на 50 см от твоето работно място? Нима ще се правим, че не го забелязваме?!
        Вижте 10-те различни лица на простащината:
1. Унижаващ грубиян – цялостното му поведение е ориентирано към това да причини унижение на другия, при това по груб начин.
2. Дрънкало - досаден бърборко, невежа по природа, самовлюбен и не проявяващ интерес към другите хора.
3. Взривоопасен грубиян - непредсказуем простак, потаен, заядлив, злопаметен. Най-опасният сред осталите типове простаци.
4. Клюкар - двуличен, лицемерен, страхлив, потаен, недружелюбен, подъл.
5. Провокатор - нагъл, предизвикателен, язвителен, зъл, яростен и много разрушителен простак.
6. Лицемер – лъжлив, страхлив, длуличен, пресметлив, угоден, пълен с фалш, макар че изглежда приветлив и общителен.
7. Злостен грубиян – силен, враждебен, язвителен, злобен, неконтролируем, груб. съчетава качествата на други 3 типа простащина – на провокаратора, на взривоопасния грубиян и на унижаващия.
8. Невъзпитан простак - нетактичен, дързък, нахален, необразован.
9. Безумен простак – беузотговорен, затворен в себе си, подозрителен, трудно може да бъде разбран.
10. Завистлив простак – недоброжелателен, нагъл, прилепчив, натрапчив, доносник, клюкар и негодник.
     Простака не можем да го променим или да го превъзпитаме. Но можем себе си запазим, ако имаме някакво вземане-даване с него. Ето няколко възможности според експертите по тази тема:
     - Игнориране
     - Хумор 
     - Борба с врага с помощта на неговото оръжие 
     - Отстояване на собственото пространство
     - Следване на поведението на безконфликтност


     За някои от тези възможности ще стане дума в някоя следваща статия, но ако междувременно искате да разберете още много за това как да се справяме с простащината и простаците, прочете страхотните съвети в книгата на Брагине и Грицай – "Как да победим простак".







Гласувай:
116



1. boristodorov56 - 1. анонимен
23.03.2011 16:43
Чудесен пример, Кич.ел.
Защо се криеш като виновен?

А може би понякога човек е длъжен да е простак - Борба с опонента с помощта на неговото оръжие?
цитирай
2. magicktarot - Полезна статия!
23.03.2011 17:16
За справянето - аз клоня към т. 3 - то е нещо като - с простака - по просташки :)
цитирай
3. boristodorov56 - 3. magicktarot
23.03.2011 17:37
Аз лично съм обладавал всички страни на простака - последователно, периодично и без система.
Понякога преднамерено, друг път напълно естествено.
Нормално е с всеки да е така.
Хора сме - една и също природа, порада, по мода.
Важно е да усещаме границата на допустимото, ако това може да се каже за простащината.
Лично аз съм политически нетолерантен тип и поради тази причина - непоносим за опонентите, които веднага ми стават с удоволствие врагове. За жалост.

Общо взето се старая да не бъда изключителен простак, понакога - дори добър човек
цитирай
4. monaliza121 - Как да победим простака
23.03.2011 18:20
Книгата има за мото думите;
Не можем да победим простака, защото той е непобедим.
/цитирам по памет/
цитирай
5. haralanov - Интересен постинг...
23.03.2011 18:47
За всяко едно от 10-те лица на простащината мога да посоча конкретен български политик от изминалите 20 години.Простащината е невъзможно да бъде победена!По една много проста причина.Тя срам не знае.
цитирай
6. boristodorov56 - Можем, с малко повече находчивост и усилие, които не бива да пестим
23.03.2011 18:57
monaliza121 написа:
Книгата има за мото думите;
Не можем да победим простака, защото той е непобедим.
/цитирам по памет/

цитирай
7. boristodorov56 - Може, може и още как!
23.03.2011 19:00
haralanov написа:
За всяко едно от 10-те лица на простащината мога да посоча конкретен български политик от изминалите 20 години.Простащината е невъзможно да бъде победена!По една много проста причина.Тя срам не знае.


Както е казано - с нейните оръжия! И нулева толерантност. Без да и се позволява да диша, да се движи и набира кураж.
При изчерпване на нормалните средства - с лопатата - по дюлгарски!

цитирай
8. magicktarot - 4. boristodorov56, хубаво е, че с такава лекота възприемаш факта, че лесно ти се генерират врагове!:)
23.03.2011 19:23
Само това е достатъчно, за да се справяш с тях без проблем. Поздравления за което! Но не всеки враг е простак - и това е добре да отбележим. Дори се чудя дали понякога "непростаците" не са по-опасни от откровените простаци - когато са ти врагове?
цитирай
9. kass - Боре,
23.03.2011 19:28
аз нещо съм на различно мнение. Според мен простака не притежава качества, а по-точно при него отсъстват качества, например - възпитание, култура на хранене, обществено поведение, чистота на езика, липса на търпение, липса на толерантност и т.н. и т.н. да не изброявам, че ще ми свършат символите. Тъй, че всеки човек може да мине за простак ако някак е пропуснал да се сдобие с ценните качества различаващи го от простаците... Не напразно се казва ПРОСТак...
Поздрави!
цитирай
10. boristodorov56 - Непростаците, когато дори са опоненти са приятна компания в обичайните надприказвания.
23.03.2011 19:51
magicktarot написа:

Хубаво е, че с такава лекота възприемаш факта, че лесно ти се генерират врагове!
Само това е достатъчно, за да се справяш с тях без проблем. Поздравления за което! Но не всеки враг е простак - и това е добре да отбележим. Дори се чудя дали понякога "непростаците" не са по-опасни от откровените простаци - когато са ти врагове?


Дразнещо когато те нападат лично за политическа теза или за твой си нюанс на възприемане на света, но пък обичайно им го връщам тъпкано на позволилите си го, но и това е простащина, за съжаление.

Човек се разкъсва от желанието да се държи достойно или още по-достойно!

Абе и аз не съм цвете за мирисане!




цитирай
11. smani - Егати що си пуснал анонимните ше...
23.03.2011 19:52
Егати що си пуснал анонимните шебеци?
цитирай
12. boristodorov56 - Права си.
23.03.2011 19:56
kass написа:
аз нещо съм на различно мнение. Според мен простака не притежава качества, а по-точно при него отсъстват качества, например - възпитание, култура на хранене, обществено поведение, чистота на езика, липса на търпение, липса на толерантност и т.н. и т.н. да не изброявам, че ще ми свършат символите. Тъй, че всеки човек може да мине за простак ако някак е пропуснал да се сдобие с ценните качества различаващи го от простаците... Не напразно се казва ПРОСТак...
Поздрави!


Как да кажа - човешко е да се греши - без да искаш и дори целенасочено - би могло да се приеме, докато преднамерените или природно надарените простаци
заслужават сериозен отпор в техният коридор.

Понякога, в повечето случаи обикновено - нищо не е така както изглежда на пръв поглед.
Доста неща ни правят такива каквито сме - добри или лоши.
Кофтито, че не си искаме прошка на Заговезни.
цитирай
13. boristodorov56 - Как да разбера правилно ли мисля или греша?
23.03.2011 19:58
smani написа:
Егати що си пуснал анонимните шебеци?


Благодаря им, за което - но си обещах, че няма да им отговарям.
цитирай
14. bloger - Просто не живей с комплексирани простаци и - готово!
23.03.2011 20:23
анонимен написа:
A kak da se za6titim ot komplexniqt prostak-vsi4ki to4ki sabrani v 1 ,ako jiveem s nego?
Kakav jivot mislite,4e moje da se jivee vaob6te s takav 4ovek?


Игнор. Игнор и пак игнор!!!

Търсиш си освободител?
цитирай
15. bloger - Газпром ест для всех, ни ривите, ...
23.03.2011 20:24
Газпром ест для всех, ни ривите, мужики!
цитирай
16. tit - Шекспир беше казал, че и най-умния...и т.н.!:)
23.03.2011 20:36
Аз се слагам при 2 донякъде и с уклон към 3 понякога!:)

Апропо, на един такъв въпрос някъде, бях отговорила, че простотията е неосъзнато нещастие! Сега ще допълня, че понякога е осъзнато!:)
цитирай
17. boristodorov56 - 21. tit - Изпреварил ме е точно с 392 години Дядо Уйлям от Стратфорд на Ейвън
23.03.2011 20:47
И най-умният си е малко прост!
Дали обаче простаците са поне малко умни?

Лично аз - поумнявам навременя.
цитирай
18. dolsineq - Пресен пример за простащина - по...
23.03.2011 21:16
Пресен пример за простащина - получавам в детската градина шпек салам "Бургас", парчетата са по 0.260 кг, но са на примоция и тежат 0.300 кг. Доставчикът ми ги фактурира по 0.300 кг, като си присвоява неправомерно бонуса, който излишно е подчертан на етикета от производителя. В случая снабдителят ми не спазва условията на производителя и би могъл да бъде наказан за това си нарушение. И вместо да спечели ще загуби заради лакомия и простотия.
цитирай
19. gita969 - Простотията е вечна и за съжаление ...
23.03.2011 21:58
Простотията е вечна и за съжаление няма да отмре никога, а нейните размени зависят от търпимостта към нея на цялото общество.У нас простаците са на мода, за съжаление, така че дълго ще е в първите редици
Напразно търсих в друг някой език - и от живите, и от мъртвите - да намеря понятието, което дава българската дума "простак". И няма го никъде - българския простак. Защото простите хора другаде са прости, но не са простаци. А българският простак е образован, дори учен. За него няма неразрешен въпрос. Обича книжнината,
знае дори да напише някоя критика- и все пак е дърво.
Само че - издялано дърво.
цитирай
20. d3bep - Аз кат гледам, сички сме простаци. . ...
23.03.2011 22:04
Аз кат гледам ,сички сме простаци... Ебаси и категориите:
Нетактичен, груб, злостен, завистлив, глупав, невъздържан, агресивен, взривоопасен, дрънкало, лицемер, провокатор, клюкар... Все някой някъде шса впише...

Излишно негативно и обхватно определение.
Аз пък ще кажа, простащината е пълен субективизъм и въпрос на гледна точка.
Но не знам какво е мотивирало автора точно за такава тема :)

Според мен излишно е да се надъхваш в тая насока, Борко... Нема ти стане по - хубаво.
цитирай
21. evrazol - Най-голямата простащина е да по...
23.03.2011 22:12
Най-голямата простащина е да поставиш човека в неудобно положение.
Обаче никой не може да те постави в неудобно положение, ако ти преди това не се поставиш сам. Простака е опасен единствено когато излезем извън рамките на своята компетентност. Компетентността не е негова територия.

И Касс, познавам простаци с превъзходни обноски. Не обноските, а намеренията правят простака. Както и всички останали категории в прочем.
цитирай
22. asthfghl - 1.
24.03.2011 00:50
И примерът не закъсня.
цитирай
23. boristodorov56 - 25. dolsineq
24.03.2011 07:43
Това си е обичайна кражба по българска бакалщина и тъпо безочие - по слабите нюанси на хард простащината.
цитирай
24. boristodorov56 - 26. gita969
24.03.2011 07:48
Интересна е подробността за липсата на подобна дума в живите и мъртви езици.
В руският е - хам.
цитирай
25. boristodorov56 - 27. d3bep - г-не Стефане
24.03.2011 07:58
Не разбрах - субективизъм на какво и кога е - като го демонстрираш и раздаваш без мяра или като го понясаш и торлерираш?
Едни им е готино да се правят, че не забелязват очевадното,
други им е хубаво да риват за незаслужаващите -
все на нещо требе обляга человечецът и да се губи в нелепици.
Некои неща драги, се правят и по необходимост.
цитирай
26. boristodorov56 - 28. evrazol
24.03.2011 08:08
Не знам как би бил поносим простак в област, която е компетентен и познава добре.
Струва ми се прастак това е умствена нагласа за реакция на действителността по най-отвратителния и непоносим за околните начин.
цитирай
27. boristodorov56 - 29. smilena
24.03.2011 08:16
Дерзай!
цитирай
28. boristodorov56 - Да, да.
24.03.2011 08:17
asthfghl написа:
И примерът не закъсня.


А друг пък сам се набива в очи!
цитирай
29. kass - evrazol
24.03.2011 08:51
evrazol написа:
Най-голямата простащина е да поставиш човека в неудобно положение.
Обаче никой не може да те постави в неудобно положение, ако ти преди това не се поставиш сам. Простака е опасен единствено когато излезем извън рамките на своята компетентност. Компетентността не е негова територия.

И Касс, познавам простаци с превъзходни обноски. Не обноските, а намеренията правят простака. Както и всички останали категории в прочем.


Сигурна съм, че познаваш evrazol, аз познавам такива изчели тонове книги, но файда от това никаква... Списъкът с нужните качства е дълъг, а постъпките и намеренията идват от съзнанието...
цитирай
30. d3bep - Не разбрах - субективизъм на какво и ...
24.03.2011 09:10
boristodorov56 написа:
Не разбрах - субективизъм на какво и кога е - като го демонстрираш и раздаваш без мяра или като го понясаш и торлерираш?
Едни им е готино да се правят, че не забелязват очевадното,
други им е хубаво да риват за незаслужаващите -
все на нещо требе обляга человечецът и да се губи в нелепици.
Некои неща драги, се правят и по необходимост.

Субективно е д акатегоризираш някой като простак .Друг отстрани пък може да каже, че ти си простакът в тази ситуация :)

Но най - интересното е, че десетте определения, според мен с право определението е изхвърлило настрани титулярни определения, като
"вулгарен" и
"арогантен"...

Но странно че при това положение е сложило толкова много други, много по - несвързани...
Поздрави!

цитирай
31. urilozev - Простащината,
24.03.2011 09:20
почти винаги разрушава градивното, постигнато от човешкото познание и вградено в общестното, защото му поставя граници на изява.В България,обаче, противниците на нростака са под обсада, на която не и се вижда края.
цитирай
32. boristodorov56 - 39. d3bep
24.03.2011 09:20
Д3 - те сами се вкарват в калъпа с държането и приказките си, които други от опит са систематизирали.
Не знам кое надделява -
вулгарен или простак,
арогантен или простак,
вероятно поради еднаквата отвратителност са в различни категории , а не като допълнение от частите на изречението.
цитирай
33. boristodorov56 - 40. urilozev
24.03.2011 09:22
У нас простащината е държавна политика и обществена утеха.
цитирай
34. boristodorov56 - И най-безотказното оръжие за ...
24.03.2011 09:41
анонимен написа:

И най-безотказното оръжие за простака - да му внушиш страх
Но, виждам, че ти си събрал богата реколта - простакът е страхлив и обича да е анонимен.

Разказвачка съм, макар и да се правя на простачка:)))


В подобни случаи се казва - Плаши Пейо гаргите!
цитирай
35. boristodorov56 - Към всички анонимници - вече по-нагоре съм се признал доброволно във всичките просташки грехове
24.03.2011 10:00
Пишете нещо по-позитивно.
Аз не заслужавам никакво просташко внимание!
цитирай
36. анонимен - Здрасти Боре. От вчера чета статията ти, но сега взимам отношение
24.03.2011 10:34
Пък и имам докторат по издирване и преследване на простаци. Моето мнение е следното./съгласявам се с Касс/. Всичко идва от главата. Ако един човек е лош, задължително е простак. Независимо от тънката коричка на привидното добро възпитание. Чели сме много примери тук. Такива и познаваме на живо.
За мое съжаление лошите хора наложиха простащината като норма на поведение през последните 60 години.
цитирай
37. viovioi - Не можем да виним натуралния простак
24.03.2011 10:41
Не можем да виним натуралния неосъзнат простак. В развитието и осъзнаването си човека преминава през 3 етапа. ИД,Интроверт и Екстроверт. Когато развитието спре на етап ИД говорим за човек спосбен да разпознае само собствените си биологични функции. Глад, студ,болка и т.н.Това е натуралния идиот, когото често бъркаме с мултиплицирания глупак от етап Интроверт, който осъзнава заобикалящия го свят и смята, дори се надява всичко да се върти около него самия. Тези са най-опасните, защото могат да ни бъдат преките ръковдители, политици и други фактори в обществото. При Екстровертите света е напълно осъзнат и отворен . Екстроверта осъзнава всички функции на заобикалящата ни действителност, което го прави спосбен да оценява, анализира и да се класира по-напред в дадено общество.
цитирай
38. boristodorov56 - Само моля те, щади приятеля ми Кич.ел! За другото съм съгласен!
24.03.2011 10:45
katana написа:
Пък и имам докторат по издирване и преследване на простаци. Моето мнение е следното./съгласявам се с Касс/. Всичко идва от главата. Ако един човек е лош, задължително е простак. Независимо от тънката коричка на привидното добро възпитание. Чели сме много примери тук. Такива и познаваме на живо.
За мое съжаление лошите хора наложиха простащината като норма на поведение през последните 60 години.



Пазете простаците - те са наши!
цитирай
39. boristodorov56 - 48.viovioi
24.03.2011 10:47
Коментарът ти е сериозен принос към теорията!

Сега се сетих, че има и натурализирани простаци.
Поздрви!
цитирай
40. magicktarot - Все пак се чудя - вчера забравих да го спомена -
24.03.2011 11:07
Дали няма и доста "престорени" простаци - хора, много добри, човечни и емоционално интелигентни по душа, но по една или друга причина приели доброволно тази роля? (напр. за самозащита, защото са лесно раними, защото са принудени от перманентното обкръжение и пр.)

Макар че моята "политика" към простака, както казах, е "с простака - по просташки", случвало ми се е да успея да извадя на повърхността по-истинската същност на някой признат простак - дори сме ставали приятели - вече не по просташки:)))
цитирай
41. анонимен - Мнозина са забравили книгата на Георги Караславов „Селкор”
24.03.2011 11:09
boristodorov56 написа:
katana написа:
Пък и имам докторат по издирване и преследване на простаци. Моето мнение е следното./съгласявам се с Касс/. Всичко идва от главата. Ако един човек е лош, задължително е простак. Независимо от тънката коричка на привидното добро възпитание. Чели сме много примери тук. Такива и познаваме на живо.
За мое съжаление лошите хора наложиха простащината като норма на поведение през последните 60 години.


Пазете простаците - те са наши!

Та Кушела го докарва до това ниво.:-))))))))))))))))))))))
цитирай
42. boristodorov56 - 51.magicktarot
24.03.2011 11:13
Ако имаш предвид мен - признах си доброволно.
цитирай
43. boristodorov56 - Не е необходимо.
24.03.2011 11:15
Боже, някой ми сипа 40 плюса!

Сега са наред 200-та минуса!
цитирай
44. magicktarot - 53. boristodorov56 :))))))
24.03.2011 11:42
Неее, не те възприемам като простак, далеч не!:) Виждам, че други те възприемат така, но тези други не съм аз, просто правя коментар. Поздрави!:)))
цитирай
45. asthfghl - 37.
24.03.2011 11:48
На твоя страна съм, защо така с лошото ;(
цитирай
46. wonder - Най-проспериращия вид в бездуховна среда е Войнстващият Простак!
24.03.2011 11:54
Неговата екстравертност е агресията, неподплатена с нищо освен зле насочена злоба поради ъндърграунд некултурност.
Неговият интелект е закърнял на ниво хомо хабилис.
Интровертността е напълно оперирана от срам и друг свян да злосторничи с лъжи и клевети и липсва de profundis.
Той съдържа всичките 10 точки и въпреки това "съдържание" си остава обикновена торба с газове.
Поздрави и песни! Хвала за това очертаване на проблема в стил принципа на Снежната топка в блог.бг.
цитирай
47. vesvas4 - vesvas4 - в отговор на някои анонимни коментари:
24.03.2011 12:01
ДО създателя на постинга:
Относно: "10-те лица на простащината. Моля да допълните списъка с още едно лице...защо ли лице, а не маска, повече ще стряска, я най-добре да го назовете извинявайте малко цинично звучи, но е вярно - ПАМПЕРС ЗА ЛАЙНЯН ГЪЗ. Това съвършенство на човешката мисъл е отлично средство простакът да прикрие зловонието на всякакъв вид фекалии. И за да бъде полезен простака за обществото предлагам да посети Б.Борисовата градина в Банкя с ГМО картофи и добре да ги натори. После да си излее и "чувствата" през капкомера отпред за да ги полее, да полегне в колибата на каракачанката в двора и да зачака новата Бойкова реколта. Така ще запази още по-добре и своята анонимност, защото това е и целта на Памперса /интимност в анонимност/. Това последното е отговор защо простакът се старае да запази своята анонимност.
Памперс е същ. нарицателно от мъжки род, но еднакво добре се ползва от мъже и жени, детски и сбръчкани задници през делници и празници. Да са ни честити! Днес, полу-памперси, утре пълни, както бай Тошо "професионално" бе изразил гениалната си мисъл по откриване на завода за полупроводници. Не сме му сводници.
цитирай
48. boristodorov56 - Значи - грешно си ме разбрал.
24.03.2011 12:31
asthfghl написа:
На твоя страна съм, защо така с лошото ;(



Нямам предид твоя коментар.
цитирай
49. boristodorov56 - 58. wonder
24.03.2011 12:34
Ефекта се получи от само-себе си.

Право в 10-ката си.
Поздрав!
цитирай
50. darcy - Простащината
24.03.2011 12:35
може да бъде и напълно съзнателна провокация, с цел да се разобличи нечие лицемерно поведение. Визирам блога. Има страшно много хора, които играят роли публично, а на ЛС показват истинското си лице.
Най-добрата тактика за справяне с простотията, са безразличието и игнора. Влагането на емоции винаги си личи и често пъти е желана реакция от страна на провокатора.

Иначе простаците, които са си такива принципно, няма как да пребориш и наддумаш - те винаги са способни на последната дума. Така че, най-добре да не им се обръща внимание.
цитирай
51. boristodorov56 - 59. vesvas4 - Вълнуващо
24.03.2011 12:36
Простакът - интимност в анонимност!
Чудесно попадение!
цитирай
52. boristodorov56 - 62. darcy
24.03.2011 12:37
И това е вярно - стига да не преминаваме границата на поносимост.
Да не преиграваме, както често обикновено се получава.
цитирай
53. gotzageraskov - Какво е простащина?
24.03.2011 13:39
"Хуморът" на Слави Трифонов например. Има и други примери, за жалост не малко.
цитирай
54. pukamuli - Съгласен съм с kass
24.03.2011 14:44
Липсва всякаква човешка добродетел и благоприличие!И както спомена един колега,почти във всеки един от нас,дреме такава частица!
цитирай
55. анонимен - НЕНАДМИНАТИ СТЕ КОГАТО СИ РАЗДВОЯВАТЕ ЕЗИЦИТЕ
24.03.2011 16:42
И ПРЕНАСЯТЕ ОТРОВАТА ВЪРХУ КОЙТО И ДА Е . И СЪС КАКВО ПРАВО СЕ ДАВА ОПРЕДЕЛЕНИЯ ? ВСИЧКО Е ДО САМОКОНТРОЛА. А КОЛКО Е ПРОСТО- НЕ СЪДИ!!!! НИКОЙ НЕ Е СЪВЪРШЕН. ТОВА ,ЧЕ ГЛАГОЛСТВА ПРОСТО ТАКА (ПОРАДИ РЕД ПРИЧИНИ И ОБСТОЯТЕЛСТВА) НЕ Е СЪЩНОСТА МУ(СЪЩЕСТВИТЕЛНОТО ПРОСтоТАКа)
цитирай
56. kasnaprolet9999 - Това е много интересна тема, винаги ...
24.03.2011 16:44
Това е много интересна тема, винаги е актуална, независимо от времето в което живеем. Необходимеи са наистина много познания за да можем да комуникираме правилно, както и да се предпазим от духовни вампири.
цитирай
57. d3bep - Е вулгарен е вид език. ЧОвек може да е ...
24.03.2011 17:00
Е вулгарен е вид език. ЧОвек може да е вулгарен и доста интелигентен, изобщо да не е простак.
Арогантен пък е поведение, арогантен може изобщо да не е храктеристика, а държане , дори умишлено държане... Примерно, САЩ се държат арогантно, без мепременно да са простаци.

Докато простакът си е простак.
За мен тълкуването е много просто :)
Просто... простак :)
И обикновено може да се престориш или да изглеждаш простак.
Но истинският простак е трудноспасяем случай, той си е прост и експресивен, търси изява, не е просто простоват...
цитирай
58. silencemurmur - Насилието било ли е някога потенция?
25.03.2011 01:20
Burn out, нарцизъм, параноя са само от многото психологически определения за един човек, най-малкото психически разстроен по различни причини. Простак е неудачно определение за един човек във видима нужда и душевен недостатък. На друг език като че ли няма това название. Коренът на думата прост - ак като че ли идва от прост - не много силен по ум, без нужното образование, без адекватно социално държание, липсващо възпитание, опуснат, болен човек, който несъзнателно страда от самия себе си.

Странно, че (почти) всеки "здрав" българин държи другия българин за простак. При други народи дори по улицата не намирам тази тема. Не казвайте, че тя е вродена на българина. Национална обида е!

А това със средния пръст не е ли знак за убиваща потенция? Насилието било ли е някога потенция? Значи пак: болен, нечут, неуважаван, прибит човек, който иска симбалично да прибива този, който някога го е прибивал. Кръгът е затворен. Кой е виновен? Виновният за вините на невиния? Или обратното - невиният за вините на виновния? Разбира се "простак" има една социална черта, показваща колко е здрава една държава.

П.П. Това е едно разсъждение, а не мнение по странната тема "простак".
цитирай
59. tzarkarui - Простащината си е тъпандурщина© от ...
26.03.2011 09:52
Простащината си е тъпандурщина© от всеки ъгъл на виждане.

http://karutzar.blogspot.com/2007/09/blog-post_5748.html

http://karutzar.blogspot.com/2007/09/blog-post_517.html

:)
цитирай
60. zaw12929 - Или си простак. или не ДРУГО ПО...
27.03.2011 01:13
Или си простак. или не
ДРУГО ПОЛОЖЕНИЕ НЯМА И НЕ МОЖЕ ДА ИМА...
цитирай
61. napeto - просто мнение
28.03.2011 10:25
Убий простака с мълчание-)))) хубав пост :-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: boristodorov56
Категория: Рецепти
Прочетен: 8060261
Постинги: 1534
Коментари: 20151
Гласове: 47589